Hoe vraag ik een account aan?
Denk je aan alle registratievoorwaarden te voldoen? Vraag dan je account aan:
- Ga naar http://cataloguspro.hetarchief.be/. Op de inlogpagina klik je op ‘Vraag een account aan’.
- In de aanvraag moeten volgende zaken duidelijk aangegeven worden:
- je familienaam en voornaam:
- je e-mailadres;
- de naam van de contentpartner waar je werkzaam bent;
- Een meemoo-medewerker zal je aanvraag evalueren. Indien je aan de voorwaarden voldoet, zal je account geactiveerd worden.
- Eens je account geactiveerd is, zal je een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging en de link naar het platform.
- Je stelt zelf je persoonlijk wachtwoord in. Je bent nu een geregistreerd gebruiker van Catalogus Pro.
- Tot slot, wanneer je de eerste keer inlogt op Catalogus Pro, zullen we je vragen om de gebruiksvoorwaarden te aanvaarden. Lees deze goed door.
Ik heb een item gezien dat mij interesseert of waarover ik vragen heb. Hoe ga ik verder?
Wens je meer informatie over een item op het platform, dan kan je contact opnemen met de contentpartner zelf. We vermelden op de detailpagina bij elk item de contactgegevens van de contentpartner in kwestie. (Her)gebruik kan alleen maar met toestemming van de desbetreffende contentpartner. Het is en blijft de verantwoordelijkheid en beslissing van de contentpartner om na de aanvraag een bepaald hergebruik al dan niet toe te staan.
Hoe verwijder ik een item op Catalogus Pro?
Je kan ten allen tijde per item licenties instellen of aanpassen via de beheersmodule van het meemoo-archiefsysteem (MAM). Als contentpartner heb je hier zelf de controle over. Je kan de licenties ook in bulk aanpassen. We willen je er wel op wijzen dat aanpassingen aan de licenties in principe enkel wegens specifieke redenen (zoals exclusieve rechten met derden of gevoelig materiaal) nodig zijn.
Deze twee licenties zijn belangrijk voor Catalogus Pro:
- VIAA-INTRA_CP-METADATA-ALL: als je deze licentie uitvinkt, zal het item integraal (metadata en materiaal) van het platform verdwijnen.
- VIAA-INTRA_CP-CONTENT: als je deze licentie uitvinkt, dan verschijnt bij het item enkel metadata op het platform. Het beeld- of geluidsfragment zelf is niet meer te bekijken of beluisteren en wordt vervangen door onderstaand scherm:
Lees hier hoe je metadata bijwerkt in het meemoo-archiefsysteem
Mijn vermelde contactgegevens zijn niet correct. Hoe pas ik deze aan?
Onderaan de detailpagina van elk item op Catalogus Pro vind je de contactgegevens van de contentpartner. Vind je verkeerde informatie terug over je eigen organisatie of een andere organisatie of ontbreken er gegevens?
Neem dan contact op met support@meemoo.be. Vermeld zeker dat het gaat over Catalogus Pro.
We kunnen deze contactgegevens tonen:
- naam contentpartner;
- telefoonnummer;
- e-mailadres;
- website;
- logo van de contentpartner.
Ik heb een vraag of opmerking over het platform. Waar kan ik terecht?
Je kan steeds met je vragen of opmerkingen terecht bij jouw accountmanager of bij support@meemoo.be. Omschrijf duidelijk jouw vraag of opmerking en vermeld zeker dat het gaat over Catalogus Pro.